Tarım ve Orman Bakanlığı, bitki koruma ürünlerinin kullanımında denetimi artıracak yeni uygulamayı hayata geçiriyor. T
26 Haziran 2026 - 15:33
BİTKİ KORUMA ÜRÜNLERİNDE YENİ DÖNEM: B-REÇETE SİSTEMİ 1 TEMMUZ'TA 81 İLDE BAŞLIYOR
Tarım ve Orman Bakanı İbrahim Yumaklı, bitki koruma ürünlerine yönelik B-Reçete Sistemi'nin 1 Temmuz itibarıyla Türkiye'nin 81 ilinde eş zamanlı olarak uygulanmaya başlanacağını açıkladı.
Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre, uygulamaya ilişkin son hazırlıklar kapsamında 81 ilin tarım ve orman il müdürlerinin katılımıyla çevrim içi bir toplantı gerçekleştirildi. Toplantıda konuşan Bakan Yumaklı, sistemin temel amacının bitkisel üretimin çevre ve insan sağlığı açısından daha sürdürülebilir hale getirilmesi ve pestisit kaynaklı risklerin azaltılması olduğunu belirtti.
SADECE KAYITLI ÜRETİCİLER İLAÇ ALABİLECEK
Yeni sistemle birlikte yalnızca bitkisel üretim yapan ve Bakanlık kayıtlarında yer alan üreticiler bitki koruma ürünlerine erişebilecek. Üreticiler, sadece üretim yaptıkları alanlar için ve Bakanlık tarafından belirlenen dozlar kadar zirai ilaç satın alabilecek.
Böylece tarım ilaçlarının kontrolsüz kullanımının önüne geçilmesi, gereğinden fazla ilaç kullanımının engellenmesi ve ürünlerin daha etkin şekilde takip edilmesi hedefleniyor.

PESTİSİT KULLANIMI ELEKTRONİK ORTAMDA TAKİP EDİLECEK
B-Reçete Sistemi kapsamında pestisitlerin reçetelendirilmesi, satışı ve uygulama aşamalarının tamamı elektronik ortamda kayıt altına alınacak. Üreticilerin kullanacağı ilaç miktarı, kayıtlı tarım alanları ve yetiştirilen ürünler dikkate alınarak bilimsel kriterler doğrultusunda belirlenecek.
Bakan Yumaklı, sistem sayesinde üreticilerin yalnızca ihtiyaç duydukları kadar bitki koruma ürünü kullanabileceğini ve bu sayede hem insan sağlığının hem de çevrenin korunacağını ifade etti.
DÖRT İLDE PİLOT OLARAK UYGULANDI
B-Reçete Sistemi, 12 Ocak'tan bu yana Mersin, Samsun, Ankara ve Kırklareli'nde pilot olarak uygulanıyordu. Pilot süreçte elde edilen veriler doğrultusunda sistem üzerinde çeşitli güncellemeler ve geliştirmeler yapıldı.
Bakan Yumaklı, "Bu bir devrim. Türkiye'de pestisit anlamında bütün duvarları yıkacak, bütün problemleri çözmeye aday bir sistem." ifadelerini kullandı.

KESİNTİSİZ UYGULAMA İÇİN TALİMAT VERİLDİ
Sistemin ülke genelinde uygulanmasıyla birlikte bazı kesimlerin haksız kazanç elde etme girişimlerinde bulunabileceğine dikkat çeken Yumaklı, Bakanlık olarak bu tür girişimlere kesinlikle izin vermeyeceklerini söyledi.
İl müdürlerine sistemin kesintisiz çalışması, üreticilerin mağduriyet yaşamaması ve gerekli bilgilendirmelerin eksiksiz yapılması konusunda talimat veren Yumaklı, yeni uygulamanın beşeri ilaçlarda olduğu gibi kullananın ve reçeteyi yazanın belli olduğu, hangi üründe ne kadar ve hangi dozda ilaç kullanılacağını kayıt altına alan bir denetim mekanizması oluşturacağını vurguladı.
26 Haziran 2026 - 17:43
25 Haziran 2026 - 18:06
25 Haziran 2026 - 16:44
24 Haziran 2026 - 22:38
24 Haziran 2026 - 18:09
YORUMLAR
{{ commentList.length }} Yorum{{ item.name }}
{{ item.date }}
Henüz yorum yapılmamış.
YORUM YAP